" F L O W E R "

haipakwe.blogspot.com

Hello bello!


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

Knock knock, who there? Hey, welcome to my world, let's dance in the rain :D Iam Neymar Wife


We can chatting here



Be nice. Dont be anonim. Dont use harsh words.



©Template make by Adila. Base code Zaty. Some code from Jaera.




(。◕‿◕。) Cinta Pandang Pertama (。◕‿◕。)}
Sunday, October 21 | 10:36 pm | 0Comment

 Hidup sebagai seorang student ni, tak jauh bezanya ngan org lain.Org pergi kelas,aku pun pergi kelas,org exam,aku pun sama.Macam tulah kehidupan seorg student..n lagi satu,student x pernah lari dengan buku,pergi jelah mna pun,,buku pun mesti ade skali.memang diibaratkan seperti isi dengan kuku la katakan..

Namun,aku beruntung la,bab mak bapak aku ni org berada sikit.Tak perlu fikir pasal wang belanja..semua siap,Tapi wang tu semua bukan sebab aku nk jadi belagak,lagipun duit tu makbapak aku punya..aku..?tumpang jer..Lagipun..kemewahan bukan bleh bawak mati pun..I'm I right???

Bukan la nk mengata kt siapa-2 tapikan,ada sesetengah "orang kaya" ni suka bermegah-2 ngan kemewahan mereka then, suka mencetuskan aksi buli-membuli ni..kesian la tgk mangsa-2 buli ni..Ingatkan zaman dh moden,orang semua baik-2,Tapi,,urmm...

Aku bukanlah nk belagak sngat..Tapi aku lebih suka hidup jauh dari kongkongan ibubapa..berdikarila katakan..umur aku pun dh genap 21 tahun..muda lg kan?Aku ni jenis orang yang tak suka sangat bergaul dengan orang..nerd? tak la..gangster?lagi la tak..Aku ni lelaki tulen yang menagih kasih sayang..hahah..jiwang karat la plak aku ni..

Bila dh hidup jauh dri keluarga,aku bebas nak buat yang tu,yang ni..Tapi,aku still ingat akan family aku n nasihat diorang kat aku.Sekarang aku berada di tahun akhir engineering di sebuah universiti tempatan.Aku menyewa sebuah rumah dan dikongsi dengan 6 orang rakan-2 yang lain.Bilik aku yang paling kecik dan kena kongsi dengan seorg mamat ni.Aku tak kesah bilik kecik,asalkan selesa.
"Zik,tak pergi kelas ker?"
"Kelas aku petang."
"Ouh,k la aku cau dulu."

Zikrie,roomate aku.dia ambik course yang sama dengan aku tapi jadual lain-2.Kalau time kelas sama,dia akan tumpang aku untuk ke kelas.Papa ada belikan aku sebuah motorsikal.katanya senang untuk ke kelas setiap hari.Nak taknak,kena la terima jugak,klau x,kena duduk umah ngan papa dan mama.

Berdasarkan cerita Zikrie,aku dapat meneka bahawa dia hidup dari sebuah keluarga yang sederhana.Tapi,ade apa dengan status diri?Iman tu yang penting..Status tu x kan kemana pun..tak kan masuk kubur pun..

"Zik,kau okey ke x ni?Aku tengok semacam jer?"tegurku.Zikrie ni memang kaki study,x pernahnya nk temenung jauh macam org gila bayang tu..Tapi hari ni,Zikrie lain sangat.asyik termenung dopoluhpatjam.Masalah makwe kot?Tapi,Zikrie mana ade makwe pun.Masalah keluarga kut..

"Aku teringatkan family aku kat kampung la..Lama sangat ni dah x balik."
"Oh..ingatkan apa tadi.pergila balik hujung minggu ni."ujarku.
"Kelas macam mana?Takkan nk ponteng kot?"
"Ala..suruh la classmate kau tolong copy notes kat kau..masalah kecik je tuh.."
"Kau cakap senangla..nnti aku yang nk kena."
"Dulu diorang pun selalu copy notes kau,takkan kau pun tak leh copy notes mereka jugak kot.Kira balas balik la ni.."
"Urm..btul jugak noh..Lagipun aku memang dh rindu ngan family aku ni.."
"Nak ikut boleh..?"tanyaku.
"Nak g mana pulak..?"jawabnya.
"Balik kampung kau jugaklah.."balasku.
"Okey."

Hujung minggu,aku pun pergi ke kampung Zikrie dengan menaiki kereta mama aku.Dalam dia tak mau ikut juga,sampai jugak akhirnya kat kampung Zikrie.Suasana dia lain kebenor dengan bandar.Pagi-2 dh boleh mandi sungai yang boleh mengeletarkan seluruh badan.Kalau kat bandar,longkang adelah..Fisrt time g kampung tu,biasalah jd macam rusa masuk kampung.Orang kampung pun tgk aku macam tgk org gila dh..hahaha..

Zikrie ada mak dye,n adik 3 org,.sorg SPM,sorg lagi PMR n sekolah rendah.Ayah Zikrie?meninggal masa dia kecik-2 lagi.Kesian jugak aku tengaok family dia ni.Tapi,dia tak pernah nk merungut pasal masalah keluarga dia.Malah lebih berazam nak meningkatkan taraf kehidupan mereka sekeluarga.Zikrie,aku tabik spring kat kaulah..

Pagi tadi aku terserempak dengan adik Zikrie yang form 5 tu..Terpegun aku tengok budak tu..Ayu sangat.Aku betul-2 dh terpikat kat adik Zikrie tu.kalau tak silap nama dia Syazlin.Haish..takkan dah cinta pandang pertama kut.

"Wei,sudah-2 la duk usya adik aku tu.Adik aku tu baru form 5,takkan kau dh berkenan kut..Kau jangan nk mengada-2."Kata Zikrie.

Seminngu selepas balik dari kampung Zikrie,aku still terbayangkan wajah Syazlin.Masa kat kampung,kitorang langsung tak cakap.dia malu kut.Lagipun dia tu perempuan,aku pulak lelaki.Kawan abang dia pulak tu.Mana tak segan..

"Kirim salam kat adik kau"ujarku.
"Kau ni biar betul?"balasnya.
"Ye la,selama ni kau pernah ke aku memainkan perasaan perempuan.Bercakap dengan perempuan pun jarang.Nak berdating pun tak pernah.Tapi dengan Syazlin,aku dah benar-2 jatuh...CINTA..
"Tapi adik aku baru Form 5,kalau ye pun..tunggu la dye abis belajar dlu.."
"Okey,aku pegang janji kau,abang ipar.."

Sebulan lepas SPM,Zikrie betul-2 mengotakan janjinya.
"Wei,adik aku kirim salam balik."
"Apa?Kau jangan main-2."
"Betul la..takkan nak bohong plak kut.?"jawab Zikrie
"aku dah dapat kerja beb."
"Kerja apa?cepatnye kau dapat."soal Zikrie
"Mesti arr nak tanggung hidup aku ngan adik kau tu.."
"kau ni biar betul,dia tu still kecik g.Tahla..kau fikir la masak-2."

2,3 hari aku terpikir.Rupa-rupanya,aku ni yang terburu-buru sangat.Umur aku memanglah boleh berkahwin,Tapi Syazlin?dia baru umur 18 tahun.Baru nk mengenali dunia sebenar.Banyak lagi nk belajar untuk menghadapi hidup ni.Sepatutnya aku harus fikir masa depannya dan bukan mengikut kata hatiku yang gelojoh ni..Hish..nak kahwin pun ada macam-2 hal lah..



.................................BeRsAmBuNg......................................