" F L O W E R "

haipakwe.blogspot.com

Hello bello!


" I would rather wear flowers in my hair than diamonds around my neck "

Knock knock, who there? Hey, welcome to my world, let's dance in the rain :D Iam Neymar Wife


We can chatting here



Be nice. Dont be anonim. Dont use harsh words.



©Template make by Adila. Base code Zaty. Some code from Jaera.




(。◕‿◕。) Sambungan Cinta Pandang Pertama (。◕‿◕。)}
Thursday, October 25 | 11:17 am | 0Comment


Sudah setahun aku kerja dekat opis papa aku.Walaupun aku anak big boss..Tapi aku suka bermula dari bawah.Papa aku pun setuju.At least,aku ada basic,nnti klau p peringkat tinggi,aku tahu la apa yang x buat..Klau x,,pakat bagi semua pekerja lain je yang buat..Aku?goyang kaki.Papa tak pernah layan aku dengan lembut,selalu kena marah.tapi,papa buat camtu bab tak mau bagi aku jadi anak ponen..heheh

Hubungan aku dengan Zikrie bertambah baik walaupun kami sibuk kerja.Kami akan sentiasa menghubungi antara satu sama lain.Bakal abang ipar tu,kena la jaga bek-2

"Asalamualaikum Zikrie,sibuk ker.?"
"Eh,tak la..tengah nak turun rehat ni"balasku
"Ha,!Baguslah..boleh aku perkenalkan kau dekat girlfriend aku ni."
"Wa,ade girlfriend taknak bagitau.."
"Sorry ar,aku sibuk dulu,lagipun aku tak bagitau kau tentang Syazlin"
"Ha?Amende?"
"Tak nak cakap kat tepon..Aku tunggu kau,Kita jumpa."jawapnya.

Aku melangkah masuk ke dalam food court.Dari sini aku boleh nampak Zikrie dengan seorang perempuan.Aku jalan ke arah mereka.Sebaik sahaja aku sampai,perempuan tu pun melihat aku.Ha?Alamak.

"Ha ni la perempuan yang aku cakap tu,kenalkan Eirah."Aku hanya tersenyum.Alamak,macam manalah dia ni boleh jadi girlfriend Zikrie dah la manja terlebih,tumbuk kang,ICU depan mata.

Tanpa aku sangka,dia datang lalu memelukku,aku hanya mampu senyum di hadapan Zikrie.
"Wei,kau jangan cakap ni girlfriend kau"kata Zikrie sambil menahan geram barangkali kerana kekasih hatinya memeluk lelaki lain depan mata sendiri?heheh..

"Ops,sorry,kenalkan Zikrie ni abang I."ujar perempuan itu membuat Zikrie tercegang.
"Sejak bila awak jadi adik dia?"tanya Zikrie
"Sejak kami lahir la.."kata Eirah.

Akhirnya,aku pun menjelaskan tentang perkara tersebut.
"Sorry zikrie aku rahsiakan semua ni"kataku dengan perasaan bersalah.
"Tak pe,nasib baik kau bgitaw aku sekarang,kalau masa kahwin nanti,mau pengsan aku dibuatnya"balas Zikrie.
"Eh,korang nak kahwin ke?Mama setuju?"
"Dah"jawab mereka serentak.
"ha,kau cakap nk bagitaw pasal Syazlin?Amende?"
"Dia dapat tawaran medic kat Rusia"
"Oh,baguslah  bila fly?"kataku
"Next month"jawab zikrie ringkas.
"Apa?"

Seperti yang dirancang,hujung minggu aku berjumpa dengan Syazlin.First time jumpa rasa gugup jugak.

"Dengar kata Syazlin ambik medic btul ker?"tanyaku
"A'ah"jawapnya pendek
"Berapa lama duk Rusia tu?"
"Dalam 5,6 tahun camtu"balasnya.
"lamanya,abis abang"

"Hai wak,buat ape kat sini?"tiba-2 ada tangan melingkari tubuhku.Aku berpaling.Angela?.Apa kau buat kat sini?
"Ha?Shopping barang."balasku.
Sorang je ke sayang?"tanya nya.
Sayang?Wuek..nak termuntah aku.Angela ni semenjak dia tahu aku ank big boss melekat 24 jam ngan aku.gedik semacam.
"Takla,dengan tunang I"
"Ni tunang U ker,?low class betul."jawab angela sambil menunding jari ke arah Syazlin.

"Wei,perempuan!"tegur satu suara.Semua berpaling kepada pemilik suara tu,EIrah.Eirah,kaulah penyelamat abang.Hero aku tu..
"You ni sape ha yang memekak macam kat zoo ni ha?"tanya Angela.
"Suka hati I la nak memekak ke apa,ade aku kesah?"
"Eh,korang ni..Malas la nk layan korang ni dah la LOW CLASS,"ejek Angela.Perkataan low class ditekan kuat.
"Hello miss,ikut suka hati kitorang la nk bukak ke,nak tutup ke,mind our bussiness k.At least baju kitorang cukup benang.tak macam you.Bukan seakat tak cukup benang.Tak cukup kain lagi.nak tolong I sponsorkan kain dengan benang ker?Lupa nk cakap,aku ni anak Datuk Hamdan dan Datin Maznah n adik kepada abang yang kau tergedik-gedikkan tu.Muka cam tong sampah,ada hati nak mengutuk orang.PUIH"wow,bukan main pedas mulut EIrah.adik aku tu..
"Ahh..Dah la.."jawab ANgela geram lalu bergegas meninggalkan tempat itu.

Pada hari Syazlin fly to Rusia,aku tak sampai hati nak pergi temannya ke KLIA,aku takut kehilangannya.Namun dengan terpaksa,aku pergi juga walaupun hanya pandang dari jauh.Aku tak berhak nak menghalangnya pergi.Itu masa depannya.Kalaula betul apa yang Eirah cakap dan kalau betulla Syazlin tu jodoh aku,mesti dia akan kembali kepada aku.

-----------------------------BERSAMBUNG---------------------------